lauantai 27. marraskuuta 2021

Häpeä

 



Ostin uuden kalenterin vuodelle 2022.
Sen kannessa lukee "life planner twenty 22"
ja sen myötä oli selvää, että  otsakkeeni olisi:
 Unelmat
.
Mutta!
Kuitenkin  unelmien edessä onkin portti, jossa lukee: 
Häpeä
Sekö olisi avattava.
jotta unelmat saavat luvan olla oikeita ja tulla näkyviksi
Omituista.
Eihän kaikkiin haaveisiin edes liity häpeän stigmaa,
 mutta minun edessäni se näköjään on

Saaren kohdalla olen sanonut sanoja,
 joita ei enää sanomattomaksi saa, 
puhunut myrskyn lailla, ollut hyökkäävä. 
Toisaalta, 
jos nyt katson matkaa taaksepäin,
 ilmeisesti ilman sitä draamaa
 ja tunnekuohua en nyt omistaisi saarta. 
Kova hinta silti 

Voiko häpeästä kasvaa ulos, siis myöntämättä sitä?
Onko häpeä unelmien onnistumisen este?
Kuka lopulta syntien määrän mittaa?


Toissa kesänä elin saaren yhtä hauskinta sattumusten iltaa;
 Naapurissa yllätyshäät, ystäviä, 
viiniä ja hämäryyttä.
Huoleton, ihana ilta.

 Päivällä oli julkaistu Erika Vikmanin syntisten pöytä,
 kuuntelimme sitä juomalauluna,
 minä olin se " perintönsä juhlineita:-tyyppi.
Sain saaren osaperintönä, 
mutta taivallus siitä rakennelmasta 
yksin omistajaksi oli raskas,  kipeä ja kuluttava. 
Häpeällinen. 
Tyylitön

Silti nyt
 kun olen yksin tai turvallisessa seurassa,
 olen pakahduttavan onnellinen. 
Nordean kuukausilainan ja kipujeni myötä unelmaani 
ylpeydellä maksava

"Perintönsä juhlijana" 
ilolla ja nöyryydellä unelma elämässä kiinni


Tässä kohdin on vielä manterelaisille lisättävä, ettenhän mä kokonaista saarta omista
 vain pienen rakkaan pläntin siellä :) 
mutta kun saarelaiset menee saareen eikä mökille taikka taloon..

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen mielissäni kommentistasi.
Kiitos ja tulethan taas takaisinkin ;)