keskiviikko 13. helmikuuta 2013

Saippuakuplat

     Laita tämä soimaan samalla kun luet tätä:
  Juha Tapio : Saippuakuplat




Pieni minä antamassa lähtösuukkoa iskälle


Ennen iskän lähtöä vaistosin monia asioita, vaikken niitä käsittänyt
                     kuin vasta jälkeenpäin.

Olen viimepäivät elänyt harhassa ja toiveessa,
 että syöpäsairas äitini olisi jotenkin omassa elämässään vahvempi,
 odottaisi vuoroansa siihen asti kun me tytöt taas kestäisimme pois antamisen.
        Että meidän tyttöjen menetys olisi jotenkin niin pyhä,
                      ettei mikään tai kukaan saisi liikkua ..

                                    Että me selviytyisimme


Tänään taisin oivaltaa ettei sitä meiltä kysytä, eikä meidän lupaamme tarvita.

Totisesti toivon että olisin ymmärtänyt väärin,
     että äiti jaksaisi vielä
                         että ehtisin etsiä voimani takaisin
                         ...  että ehtisin




Silloin kun kaikki oli vielä edessäpäin


                  ja toivon vain että me kaikki selviytyisimme
                                                         kukin omalla tavallamme


                 silti lupaan olla huomenna taas reipas
                  
                                         ja onnellinen ihanista ystävistäni <3 p="">





9 kommenttia:

  1. Sinä saat tuntea väsymystä, tyhjyyttä ja epäuskoa tai - toivoa, uskoa ja lämpöä. On oikein tuntea, on oikein todeta ja hyväksyä.
    Olet oivaltanut kokemasi kautta elämän kierron ja se ei ole sama kuin hölkkä navetan ympäri. Kokemuksestasi on vasta hetki. Anna aikaa, mietiskele, itke ja hymyile, ota aikaa.
    Olet tien alussa. Tien, jonka nimi on isä ja tytär. Ja se tie oli onnellinen ja luottamusta täynnä.

    On toinen tarina äitisi suhteen. On ikävää, että hän myös tarvitsee huomiointiasi juuråi nyt. Koita jaksaa, mutta muista , että olet myös äiti ja vaimo ja ennen kaikkea Sinä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Jutta, miten sä minulle vieras ihminen olet tullut minulle niin läheiseksi ja tärkeäksi. Sinun viisaat sanasi kannattelevat minua juuri nyt, totta joka sana.
      Ihanaa ystävänpäivää sinulle ystäväni <3
      Sinun kaltaisten ihmisten voimasta saan voimani puskea eteenpäin vaikkei tuuli juuri nyt olekkaan minulle suotuisa

      Poista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Päivi, osasipa Jutta löytää juuri ne sanat, jotka minäkin olisin halunnut sinulle sanoa. Olet ollut uskomattoman vahva, vaikka muuta välillä olet väittänyt. Anna itsellesi todellakin aikaa, asiat järjestyy ihan varmasti. Yritä nauttia myös elämän pienistä ja enennenkaikkea isoistakin ihmeistä näiden surujen ja huolien keskellä. Pidetäänhän yhteyttä. Anni

      Poista
    2. Ihana Anni
      Se, että sinä olet olemassa riittää tekemään maailmastani paremman. Se, että sain sinut elämääni juuri ennen vaikeuksien alkamista oli niin tarkoitettu.
      Olen saanut sinulta ihan uskomatonta voimaa ja inhimillisyyttä, jota käytän nyt häikäilemättömästi itseni ja läheisteni hyväksi. Kiitos olemassa olostasi, kyllä mä taas saavun sun lähellesi,
      - se on mun yksitavoiteista, joka kannattelee eteenpäin

      Poista
    3. Älä elämää pelkää

      Älä elämää pelkää,
      älä sen kauneutta kiellä.
      Suo sen tupaasi tulla
      tai jos liettä ei sulla,
      sitä vastaan käy tiellä,
      älä käännä sille selkää.
      Älä haudoille elämää lymyyn kulje:
      Ei kuolema sinulta oveaan sulje.

      Kuin lintu lennä,
      älä viipyen menneen rauniolla
      nykyhetkeä häädä.
      Suo jääneen jäädä,
      suo olleen haudassa olla,
      tulevaa koe vastaan mennä.
      Ole vapaa, kahleeton tuulen tavoin:
      On kuoleman portti aina avoin.

      Älä koskaan sano:
      "Tämä on iäti minun."
      Elon maljasta juovu,
      taas siitä, jos tarpeen, kivutta luovu.
      On maailman rikkaus sinun,
      kun mitään et omakses ano.
      Elä pelotta varassa yhden kortin:
      Näet aina avoinna kuoleman portin.


      Kaarlo Sarkia

      Poista
  3. Itse koen Sarkian runon lohduttavaksi ja rakkaaksi, siksi sen Sinulle kopioin.

    Olet mielessäni.

    VastaaPoista
  4. Haluatko aidosti ottaa yhteyttä minuun? Olen ihminen nimimerkin takana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Runosta, olen palannut siihen jo monta kertaa.

      Jollain tasolla Jutta mä olen sut jo löytänyt, kuvitellut.. Vähän tulee kieltämättä nuoruuden juttuluuri ajat mieleen. Naurattaa.. Mut kyllä mä haluaisin sut mun elämääni. Kuinkas se onnistuisi?

      Poista

Olen mielissäni kommentistasi.
Kiitos ja tulethan taas takaisinkin ;)